fbpx

Nowa Lewica

image_intro_alt

Brześć Kuj., Lipno, Kruszwica i 100 innych obwodnic do 2030 r. Realne? Pyta senator S. Pawlak

Podczas 23. Posiedzenia Senatu RP w listopadzie minionego roku, senator Stanisław Pawlak pytał o postępy w realizacji programu wybudowania 100 obwodnic do 2030 roku. Pytał szczególnie o te w województwie kujawsko-pomorskim, o które dopominali się wyborcy podczas licznych spotkań senatora w terenie.

Swoje oświadczenie senatorskie skierował do Pawła Woźniaka, generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.

– Rada Ministrów przyjęła 13 kwietnia 2021 r. uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020–2030”. Program obejmuje inwestycje we wszystkich województwach. Moje oświadczenie dotyczy postępu prac w ramach 6 inwestycji zlokalizowanych w województwie kujawsko-pomorskim, ze szczególnym uwzględnieniem obwodnicy Brześcia Kujawskiego w ciągu drogi krajowej nr 62, obwodnicy Lipna w ciągu drogi krajowej nr 67 i obwodnicy Kruszwicy w ciągu drogi krajowej nr 62.

Wszystkie te obwodnice są od wielu lat bardzo oczekiwane przez mieszkańców miast położonych przy drogach krajowych. Na ich budowę z niecierpliwością czekają także władze samorządowe. Głównym zadaniem planowanych obwodnic będzie zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu drogowego z zatłoczonych miast oraz zmniejszenie uciążliwości, jaką powodują pojazdy przejeżdżające przez ich centra. Niestety, kolejne lata nie przynoszą oczekiwanego postępu prac w zakresie budowy planowanych obwodnic. Na przykładzie obwodnicy Brześcia Kujawskiego widać, że powstało duże opóźnienie, które wyklucza zakończenie jej budowy zgodnie z planem, tj. w roku 2028. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o przekazanie aktualnych danych dotyczących wymienionych przeze mnie inwestycji i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Na jakim etapie znajdują się przygotowania w zakresie dokumentacji wymienionych obwodnic?
  • Czy są ustalone przebiegi planowanych inwestycji, czy wypracowano rozwiązania akceptowane społecznie?
  • Jaką klasę drogową będą posiadały wybudowane obwodnice?
  • Czy będą to drogi o przekroju jednojezdniowym czy dwujezdniowym?
  • Jaka będzie ich długość?
  • Jaki jest powód powstałych opóźnień w realizacji programu budowy obwodnic?
  • Jaki jest przewidywany aktualny harmonogram realizacji obwodnic i w jakim terminie będą one oddane do eksploatacji?
  • Jaki będzie koszt budowy poszczególnych obwodnic i jakie będzie źródło ich finansowania?”.

Na tak liczne i szczegółowe pytania senatora odpowiedział Piotr Kurkowski – p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad:

https://drive.google.com/.../1shjerTj0efmgPwoUmJn.../view...

odpowiedzobwodnice1

odpwoedzz obwodnice2

odpowiedz obwodnice2a

obwodnice odpowiedz3

opr. nim, 8 stycznia 2025 r.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Rozumiem